4. |
Шульгіна О. Роль правової культури педагогічних працівників у системі професійно-технічної освіти України [Електронний ресурс] / О. Шульгіна // Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. - 2021. - Вип. 2. - С. 111-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ped_in_2021_2_16 Розглянуто сучасні підходи щодо ролі правової культури педагогічних працівників у системі професійно-технічної освіти України. Уточнено, що: правова культура особистості - це обумовлені правовою культурою суспільства ступінь і характер прогресивно-правового розвитку особистості, що забезпечують її правомірну діяльність; правова культура педагога - це якість, яка формується на основі наявних правових знань, уявлень, поглядів, переконань, інтересів і ідеалів, потреб, мотивів, що виражається в правових відносинах, а також на основі морально-вольових якостей, правових умінь, навичок і звичок, як до іншої людини, так і до себе. Конкретизовано, що головними елементами правової культури як соціальної системи педагога є: правова діяльність, вирішення правових ситуацій, пов'язаних с професійною діяльністю, суб'єкти права, правова свідомість. Обгрунтовано, що комплексними проявами правової культури педагогічних працівників у системі професійно-технічної освіти України є: систематизовані наукові знання про право в законодавстві України, реально наявний у суспільстві правопорядок, заходи його зміцнення і способи охорони; дотримання правопорядку, активне неприйняття порушень правопорядку; соціально корисна поведінка, що виявляється в усвідомленій правомірній поведінці, вмілій реалізації своїх прав і свобод, відповідальному ставленні до виконання обов'язків педагога, а також готовності в різних ситуаціях діяти юридично грамотно. З'ясовано, що до факторів, які впливають на формування правової культури педагога особистості, можна зарахувати такі: психологічні, юридичні, економічні, політичні, соціальні, духовні.
|